Powerpark

3 Maj 2009

Det var ett tag sen sist, va? Ja, ett bra tag sen jag sist skrev något. Men nu kommer det äntligen ännu ett inlägg!!
Förra Söndagen vaknade jag tidigare än vad jag annars brukar göra på en vanlig Söndag morgon. Jag hade stigit upp tidigare för att hjälpa min pappa i bageriet och var där ca klockan tio den morgonen. Det enda jag gjorde var dock att sockra grisarna (en slags bulle för dom som inte vet exakt vad jag pratar om) men min mamma fick ha ett bedytligt mer omväxlande arbete. Hon packade bullar, räknade antalet och strödde på en del annat på dem samtidigt. Efter att ha packat ner alla de färdigsockrade grisarna åkte mamma och jag direkt till Kovjoki (en by i västra Finland) där min "andra familj" bor. De är mina faddrar och deras dotter (min halvkusin och mycket goda vän) är lika gammal som jag, alltså 15. Jag, Sarah och hennes föräldrar åkte sedan till Härmä för att de hade vunnit biljetter till Powerpark. Vi hade jättekul, Sarah och jag! Vi åkte i flera olika bergochdalbanor men vi båda började väl må lite konstigt mot slutet. Vi gick för att se om vi kunde få någon ordentlig mat eftersom att vi bara fått i oss varsin glass på hela den tiden i Powerpark men tyvärr gällde inte armbanden för den måltiden och kön var för lång till den som man betalade för. Så vi gick till souvenirhandeln där jag hittade två skålar och något smaskigt hundgodis åt hunden innan vi åkte tillbaka till Kovjoki. Väl hemma hos Sarahs så spelade vi playstation 2, fotbolsspel med Finland mot Sverige. Det var kul när vi tacklade dem så fort de tog vår boll och kallade spelarna för Homo hela tiden! xD Ta inte illa upp, ni svenskar som läser detta!! Det var bara på skoj, vi skulle gjort likadant åt Holländare, portugiser, danskar och alla andra så ;) Men hur som helst ringde min pappa och berättade att de var i Bennäs och hälsade på min farmor. De ville plocka upp mig samtidigt eftersom att det började bli sent. Dom undrade också om jag hade några läxor eller prov att läsa till och mycket riktigt hade jag det. Inte nog med en lång Finskaläxa utan också ett Religionsprov att läsa till! Jag läste hela kvällen och Religionsprovet gick bra. Och även om jag missat en hel sida i Finskaläxan lyckades jag undkomma lärarens hårda blickar tack vare hennes förslag på att börja med en annan sida för att gå igenom läxan nästa gång. ;) Rätt hyffsat om ni frågar mig! Vår riktiga hemklasslärare har också kommit tillbaka så nu slipper vi ha hennes mor lika ofta, som ju trots allt också är vår finskalärare. Vår riktiga hemklasslärare hade fått en liten pojke och har varit bort ett helt år men nu är musikläraren tillbaka för att se till att ge oss våra avgångsbetyg personligen. Vi fick på morgonen se bilder av hennes lilla pojke och han var riktigt söt där han satt på pottan! x) Själv tycker jag bara om barn så länge dom sover :) men det var nog allt för idag skulle jag säga. Vi syns! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0